vrijdag 24 maart 2017

Weekmenu februari *week 5-8

Oh februari, ik heb u graag gegeten. 


Spruitjessla (zonder brood, mét veggie worst)


Quarte quart cake

Spinaziestoemp met ei





Kruimeltjesspaghetti spirelli, want dat is makkelijker voor Rapley-etende-Leon 

Februari bestond uit een kostenbesparende week (nadat de jaarlijkse afrekening van de elektriciteit op onze deurmat viel, altijd pijnlijk, datte) waarbij we moeite deden om wat er in onze diepvries zat op te eten en 3 weken écht koken. Ik maakte een hoop klassiekers (zoals daar zijn wraps omdat mama en papa dat graag eten en stoemp omdat de kindjes dat graag eten), een gerecht dat al járen niet meer op het weekmenu belandde (kaassoufflé) en een paar nieuwe receptjes (kruimeltjesspaghetti van Pencils & Spoons, de griddled vegetables van Jamie, de tikka masala met tofu van Hello Fresh en de lasagne met 4 kazensaus van Jeroen). Die laatsten waren overigens allemaal een succes. 

Maar... het grootste succes boekte ik met de ontdekking van de chocoladetaart van de buren van Yanne. Een instant klassieker, want de laatste 5 weken werd ie al 3 keer gemaakt. Ideaal dus voor wie dit weekend wat indruk wil maken op zijn kinderen en/of schoonfamilie. Het is stiekem écht een super gemakkelijk recept dus ik zie alvast geen reden om het niet te proberen. (Want dan heb ik het zelfs nog niet gehad over de geweldige gezichten die je toegeworpen krijgt als je ze -na het verorberen van een tweede stuk- liefjes vertelt dat er rode biet in de taart zit. *gniffel*) 




Meer weekmenu? Kijk eens hier.

Geen opmerkingen: