zondag 9 augustus 2015

#dezomervanolijfje - juli

Intussen is juli al meer dan een dikke week voorbij... Hoog tijd dus om wat nieuwe foto's te spammen van #dezomervanolijfje. 



Juli begon met een bezoekje aan het verre Landen. Het was een lange, warme autorit maar zolang je aan het eind van de rit bijna in je blootje met andermans speelgoed mag spelen is alles goed voor Olivia.


Ondanks de hittegolf mochten wij overigens meestal een vrolijke ochtendOlijf uit haar bedje halen. Nadat we eerst al soezende héél de stapel boeken van de avond voordien opnieuw gelezen hadden.



We gingen ook verschillende keren naar de exotische markt, ideaal want terwijl ik avondeten voorbereid smult Olijfje, olijfjes. (Hoe gaan wij ooit nog een even toepasselijke naam voor babytwee kunnen verzinnen?)


Hittegolf in't land betekent ook naar de tuin van de bommie verkassen en daar in't 'zwembaddeke' spelen...



En daarna op bezoek gaan bij de superbomma (want zij woont dichter bij de ijsjeswinkel!).


Al gingen we soms ook naar onze eigen achtertuin, de zoo! Hier had ik net foto's genomen van ons twee, maar stond Olivia erop om ook een foto van haar en de pinguïn te hebben. Zie ze lachen van contentement.


Nog meer zoo. Als abonnees kregen we 3 ritjes op de draaimolen gratis. Normaal gaan we op weekdagen en is de draaimolen niet open, maar nu het vakantie is, is het elke keer prijs.


Juli was ook potjestraining deel 885, rond haar tweede verjaardag (in maart) deed ze het supergoed, maar nu lijkt ze de interesse helemaal verloren. Voor alle duidelijkheid, haar zelfgemaakt fruitijsje met aardbei en munt moet wél pipi doen.


En als we niet van potjestraining deden dan speelden we met de poppen. Of met Olivia's nieuwe doktersset, Terwijl ik met mijn voeten omhoog lag, eentje ontstoken (ik heb er foto's van maar ze zijn niet zo aantrekkelijk) en de andere omgeslagen tijdens het vandetrapvallen met wasmand en gevouwen was. 






Iederéén moest eraan geloven.



De ziekte van moederlief betekende véél verhaaltjes en slaapjes op mama en véél speeltijd met papa. Namen leren van de amiibo's enzo.



Toen mijn voet al bijna beter was, was er een kleine week vakantie gepland, op bezoek bij vrienden en kleine vriendinnetjes. Waar we tijdens een lange middag buiten zitten besloten, dat we misschien toch maar eens moesten rondkijken voor een huis mét tuin. 

Verder kreeg ik tijdens mijn vakantie ook nog een kleine, maar goed getimede nestdrang-aanval: keuken uitgesorteerd, zolder opgeruimd, een masterlist van te regelen zaken voor babytwee arriveert, 3 zakken kleren naar moedervoormoeders en een volgeladen auto richting containerpark.





En dan was er Sfinks, ééntje om van het zomer todo-lijstje te schrappen. Olivia is 2 en ging al 3 keer. 
Van een die-hard gesproken. ♥


Juli mag tenslotte ook nog herinnerd worden voor het grote overlockspel. Voor de dayinthelife. Voor de verjaardagen...


Die van mijn mama, toen we de kinderboerderij bezochten.



en die van mijn papa, waar mijn zus de vreselijkste accidenten voorhad (gelukkig kwam alles goed dankzij dokter Olivia!).

En dan heb ik het nog niet gehad over mijn twee favoriete foto's van afgelopen maand. Olivia en haar superbomma's. Hartjes, zoveel hartjes. 




Meer #zomervanolijfje? hier!

Geen opmerkingen: