vrijdag 31 juli 2015

Round up: 30dagenbloggen

Op 15 juni begon ik aan 30 dagen consecutief bloggen, intussen zijn we 31 juli, 47 dagen én -eindelijk- 30 posts later. We kunnen dus uit dit experiment besluiten dat ik een héle shitty daily blogger zou zijn...

Uiteraard komt dat gedeeltelijk door het feit dat ik naast bloggen ook nog moet gaan werken en een 2-jarige moet entertainen. En als ik dan vrij ben, is thuisblijven om te kunnen bloggen, ook al niet echt mijn stijl. Het is zomer dus ik wil van't zonnetje genieten in de speeltuin of de zoo. Verder ruimde ik (nesteldranggewijs?) samen met Michael het huis op (lees: zakken en zakken richting containerpark en moedersvoormoeders), vierde ik verjaardagen,...

Hoewel ik kon terugvallen op ettelijke half-afgewerkte posts, wat het proces zéker heeft vergemakkelijkt, moest ik steevast nog foto's toevoegen (en zoeken op mijn slordige volgeladen harde schijf) of nog wat herschrijven. Ik denk dat ik de eerste week telkens nog een dag op voorhand werkte, maar dan werd Olivia ziek en toen was het elke dag nadat ze in bed lag een gehaast om de blogpost van de dag nog in orde te krijgen, of niet.

Ik schrik er telkens van hoelang het maken van een post duurt: de foto's zoeken en ze indien nodig nog bewerken, schrijven of herschrijven, links zoeken en plaatsen. Het helpt natuurlijk ook al niet dat ik over't algemeen allesbehalve kort van stof ben. Maar ik ben wel blij dat een paar (mama)posts die ik al langer van plan was: over borstvoeding, over kraamcadeau's, over babyeerlijkheid en over Parijs.... eindelijk geschreven en gedeeld zijn geraakt.

En voor de nieuwsgierigen, mijn top 3 van meest gelezen posts waren de aankondiging van mijn zwangerschap, het verhaal over mijn ei (beide ook op mijn persoonlijke Facebook-pagina gedeeld) en de Rapley-post (door Tine op háár pagina gedeeld).

Als dit -totaal niet consecutief- bloggen al iets heeft opgeleverd dan is het wel dat ik mij de laatste weken opnieuw heb geoefend in het tijd máken om te bloggen. Tijd voor een nieuwe uitdaging dus: mijn beste blogjaar ooit, 2009, verslaan. Nog 15 posts voor eind december. Dat gaat misschien zelfs nog lukken ook!

1 opmerking:

Tiene zei

haha leuk dat dat delen op mijn pagina effect had! met 3200 fans kan dat al tellen!