zaterdag 4 juli 2015

#dezomervanolijfje - so far

Aangezien juni en september voor mijn part ook meetellen (alles om dat zomergevoel zo lang mogelijk te laten duren) is het tijd voor een eerste update van #dezomervanolijfje.


Wat kunnen we al schrappen?
-babytwee voorbereidingen treffen, of niet. Want blijkbaar heb ik toch niets nodig.
-ook de gender reveal party krijgt vorm, nu nog een datum vinden waarop de meesten kunnen! 
-kijken naar de Reuzen
-verder kan ook zomerfruit eten met een gerust hart geschrapt worden, al zijn we niet van plan te stoppen. Ik denk dat Olivia en ik samen al een kilo of 10 aardbeien opgesmuld hebben.



En ook de fruitijsjes gaan er hier goed door. Een halve kilo fruit (bijvoorbeeld aardbei en blauwe bes of aardbei en munt) en naar smaak 0,5 à 1,5 lepeltje ongeraffineerde rietsuiker, mixen en dan zeven en in zes waterijsvormpjes gieten. Overheerlijk!




-En tot slot is ook is ook eendjes vangen op de Sinksenfoor al over and done with.


Op mijn Instagram schreef ik het volgende over die eerste visvang-ervaring:

Haar verbaasde, blije snuiteke is voor altijd in mijn geheugen gegrift. Compleet verrast was ze omdat ze na het eendjes vissen gewoonweg nog een cadeautje kreeg. Toen we een kwartiertje later aan een tweede kraam nog een keer gingen vissen was ze al een Frozenarmband aan't kiezen terwijl nog niet eens de helft van haar eendjes had. Zo lang duurt kinderlijke onschuld dus. :)


Behalve schrapbare items was deze zomer tot hiertoe ook al een zomer van:


-uitstapjes indestad: naar de groentenwinkel, naar de kringwinkel, naar de speeltuin,...


-Verkoelende baddekes met badkrijt (aka. de enige manier waarop ik de badkamer ongestoord kan kuisen).


-Feesten (voor de 85e verjaardag van de bomma!), inclusief nieuw kapsel (eindelijk een staartje!), sandalen en jurk!


Méér van dat zeg ik u!


Geen opmerkingen: