woensdag 17 juni 2015

#dezomervanolijfje

Met mijn wisselend uurrooster kan ik niet altijd werken tijdens de crèche-uren. (Olivia gaat 3 dagen per week.) Soms moet ik de avondshift werken (dat vind ik het minst leuk want dan zie ik Olivia hooguit een uurtje tussen 8-0u45), en soms heb ik mijn vrije dag op een crèchedag.

Het voordeel aan vrij zijn op een crèchedag is dat ik Olivia vroeger kan ophalen. Dat we kunnen vieruren in de speeltuin of de zoo én dat het huis is opgeruimd, de was gevouwen en het eten klaar als we moegespeeld thuiskomen. Ik probeer er namelijk een erezaak van te maken om zoveel mogelijk huishouden te doen terwijl zij er niet is, ahjaa!

Vandaag was zo'n dag. Ik zou wat koken en wassen, enkele blogposts afwerken maar vooral, Olivia vroeger gaan halen en met verse fruitsla in mijn fietsmand met haar bij Oma Reus gaan vieruren. Maar in plaats daarvan zat ik om vier uur met een koortsig kindje bij de dokter. Het verdict: een keelontsteking.

Mama zijn is soms ook uw plannen veranderen.

Geen probleem, want mijn werkrooster is top dit weekend en ik kan niet wachten om alsnog 3 dagen met mijn kleine hopelijk minder koortsige sidekick door de stad te zwerven in de voetsporen van Oma Reus. Ik sta te popelen om de magie van Royal de Luxe in haar ogen te zien. Geef toe, het zou toch wel doodzonde zijn als we dat puntje niet zouden kunnen schrappen van het zomerlijstje dat hier hangt te blinken aan de muur...


En dan ga ik nu nog wat Nurofen in onze dochter proberen kappen zodat we morgen misschien toch al dat voorschrift voor antibiotica kunnen verscheuren.


Geen opmerkingen: